Campagne #IKREDLEVENS van Vlaamse overheid roept op tot burgerzin

De Vlaamse overheid start met een gloednieuwe campagne om het coronavirus in te dijken: #IKREDLEVENS bevat drie basisprincipes die iedereen zou moeten eerbiedigen.

Tijdens de coronacrisis kan iedereen het verschil maken. Door de richtlijnen strikt op te volgen en door simpelweg thuis te blijven. Om de bevolking aan de richtlijnen te herinneren en te motiveren om ze correct op te volgen, lanceert de Vlaamse overheid een nieuwe campagne: #IKREDLEVENS. In overleg met het nationale crisiscentrum benadrukt de campagne drie belangrijke regels: 

  • Ik blijf thuis en was regelmatig mijn handen.  
  • Ik hou met ouderen alleen digitaal of telefonisch contact.  
  • Ik hou 1,5 meter afstand als ik echt buiten moet zijn.

"De boodschap is duidelijk: doe de check-check-check," zegt Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA).  We willen die boodschap als Vlaamse overheid transparant en in nauwe samenwerking met het crisiscentrum de komende dagen tot bij elke Vlaming, jong en oud, krijgen. Iedereen kan vandaag levens redden", zegt Jambon. 

 

Elodie Ouedraogo, Dieter Coppens en An Lemmens

De Vlaamse overheid wil nu duidelijk ook de jongeren helemaal meekrijgen. Naast de hashtag op Twitter worden ook Bekende Vlamingen en influencers in de strijd gegooid. "De gezichten van de campagne zijn Elodie Ouedraogo, Dieter Coppens en An Lemmens. Zij moedigen iedereen aan om de check-check-check te doen. Want alleen als iedereen de drie regels volgt, kan de verspreiding van het coronavirus ingeperkt worden", benadrukt de Vlaamse overheid.

 

Help mee deze boodschap te verspreiden door het campagnebeeld of het filmpje te delen. Je vindt al het campagnemateriaal op de website van de Vlaamse overheid.

Op de website ikredlevens.be kan iedereen zijn profielfoto voorzien van de #IKREDLEVENS-layer, om zo via social kanalen te delen.

Meer informatie op www.info-coronavirus.be of bel 0800 14 689.

 

Logo regio's in kaart

Postcode

 

Logo Antwerpen